söndag 16 mars 2014

Är det inte dags snart?

  Näe, jag vill verkligen tatuera mig nu. Verkligen. Jag fick en liten snilleblixt för det för över ett år sedan, strax innan jag fyllde arton, och resonerade såhär: går det ett år och jag fortfarande tycker att det är en bra idé, då är det en bra idé. Nu är jag faktiskt både nitton och nitton och ett halvt, jag har hittat den perfekta tatueraren, och jag är fortfarande supertaggad. 
  Men då kommer det där resonemanget "men borde jag verkligen lägga pengar på det just nu?" Jag bor själv, studerar och jobbar några timmar i veckan. Nu har jag råd. Men jag har ingen aning om hur mitt liv kommer att se ut om ett halvår, hur det blir med jobb i sommar eller hur mycket jag borde hålla på det här med utgifter över huvud taget. Prioriteringar. Ugh, ibland är det rätt jobbigt att vara vuxen.
  Jag ska i alla fall visa lite sånt jag är inspirerad av. Dessa är gjorda av Rachel Baldwin och Rik Lee. Jag ska försöka få till att designa motivet själv, det vore allra roligast tycker jag. Och nej, jag tänker minsann inte säga vad det är! (De flesta som läser detta vet nog vad det är ändå, men man kan ju i alla fall försöka vara lite hemlig av sig.) 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar