måndag 7 april 2014

Det brinner en eld, den brinner klar

  Helt plötsligt blev det april och min kalender är smockfull. Vart kom allt ifrån egentligen? Sökningar och jobb och tentor och åka hit och dit. Ja, jag har haft min första sökning! På Billströmska. Det verkar vara en bra skola, fin och trevligt och duktiga elever! Men det kändes som hundra timmar på tåg. Jag tror jag lyssnade klart på hela Prisoner of Azkaban på två dagar. Hur som haver så var det kul att söka. Sjöng ett par folkliga låtar och lite Monica. Nästa sökning är 22:a april. Sedan 24:e. De tre kommande dagarna ska jag dessutom på lika många olika konserter! Busy week! Det ska jag allt rapportera om.
  Annars då? Jo, jag hade en hemskt trevlig helg i hufvudstaden med familjen, och firade mors födelsedag. Musikal och middag och hotell och lyx. Våfflor till frukost, mmmmmhm. Men så åker man hem och blir helt plötsligt stressad igen. Muntlig examination i Proficiency imorgon, och grammatiktenta nästa vecka. Så nu är det nog dags att plugga lite. Sen ska jag nog käka lite glass. Man ska unna sig emellan man gör viktiga saker! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar