tisdag 29 april 2014

Hasting hälsning från röran och flyttkartongerna

  I morgon flyttar jag från Karlstad. Vad hände?! Tiden bara försvann. Inte trodde jag att fem månader skulle gå så fort. Är inte mentalt förberedd för fem öre. Lägenheten står i total kaos och jag borde packa och städa. Plugga också, för den delen. 
  Mjo, nästa gång ni hör från mig kommer jag alltså vara tillbaka hos päronen i Örebro. Ack, ja. Men det ska nog gå bra det också. Det blir ju bara typ tre månader. Sen så får vi se var jag hamnar till hösten. 
  Mycket har hänt på sistone förresten! Har varit på konserter och musikal och hej och hå. Stockholm och Norrköping och Öret. Lunnevad också. Jag ska berätta mer om det när jag inte har flyttkartonger upp över öronen, tänkte jag. 
  Har förresten bokat en tid hos frisören på fredag. Det ska bli spännande. 


Den här satt på allvar nere i Stockholms tunnelbana. I do love people sometimes.


  Translation: 
  So I'm moving from Karlstad tomorrow. What happened?! Time flies, I tell you. Five months went by, just like that. Not mentally prepared at all. My apartment is a bit chaotic, and I should both pack and study. 
  Next time you'll hear from me, I'll be back at my parents place. Ah well, it's only for about three months anyway. Then we'll see where I'll go.
  A lot have happened lately, by the way! I've been to concerts and musicals and stuff. I'll tell you more about that when I'm not up to my ears with all my stuff and responsibilities. 
  I'm also going to get my hair done soon, that'll be exciting. 
  [Picture] - Found in the Stockholm Underground system.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar