söndag 8 juni 2014

Ack Värmeland, du sköna

  Nu är jag hemkommen från sommarens första lilla äventyr - Ransäterstämman! Jag hade en ytterst angenäm helg tillsammans med ett gäng Karlstadvänner, Isa, Magnus och diverse andra trevliga prickar. Precis som väntat blev det mycket dans och lite sömn, fantastiskt bra band och den där sortens lyckorus som bara folkmusik kan ge. Kameran kom med också, fast det blev inte vansinnigt mycket tillfälle till att ta bilder. Sådant som vi inte kunde föreviga på bild var till exempel dansen som skedde överallt, bad i bara mässingen, att vi kulade och spelade säckpipa vid älven mitt i natten (och kommunicerade med en pratglad ko på andra sidan) och de flesta banden som spelade. Det som vi där emot lyckades knäppa ett par bilder på kommer här:







Väsen spelade.

Folkbeat spelade.

























En liga rödhåriga ladys.

Det regnade och vi hängde i tält.

 Det var uppehåll och pojkarna hoppade runt. Ibland gick det bra.

Och ibland gick det mindre bra.


Det var soligt och Tove var söt. 

Jan och Simon sportade mina blomsterkransar och var alldeles extra fagra. 

Nu är jag hemskt trött, men mest alldeles glad. Bara knappt två månader tills det är dags för Korrö!


I've been spending the weekend at a small folk music festival in Värmland, with long nights without sleep but with dancing and music.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar