torsdag 11 december 2014

Lucka 11: En bild på en person du saknat i år


  Visst fuskar jag igen och tar två bilder istället för en, men dessa bönor alltså. Isa och Tove, så himla fina. Isa huserar ju mest i Örebro och Tove i Malung, så vi har minsann inte setts överdrivet många gånger denna termin... Det känns så himla konstigt att tänka sig att jag för ett år sedan inte ens kände Tove. I januari började vi nämligen på samma engelskakurs på Karlstad Universitet, och bondade direkt över ett Harry Potter-halsband som jag hade på mig. Det är så man skaffar kompisar, serru. Sedan dess har vi varit på massor av folkmusikgrejs och dansat och jammat och skrattat tillsammans. Goare kan man ju få leta efter.
  Och underbara Isa. Tänk att vi liksom fick ihop det till ett enda härligt folkmusikgäng som klaffade hur bra som helst. Och att Isa och Tove gått på samma seglarskola för typ åtta år sedan. (Hur kan det ens ha hänt?! Knäppt.) Så fort jag träffar denna rödhåriga lady känns liksom att bra igen. Kan knappt hålla mig till jul så jag får hoppa på henne med en kram. 



  Imorgon i Emily Dahls julkalender
  
  Lucka 12: En bild från i somras som väcker din sommarlängtan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar