torsdag 11 december 2014

Lucka 8, 9 & 10

  Det blev en lång dag igår så det blev inget bloggande! Blev avskedsvegantacos istället. Nu kommer istället nästa tre luckor i Emily Dahls julkalender


  Lucka 8: En bild från i år som bäst beskriver din vardag


  Jag musicerar varje dag. Det är ju typ drömmen. Denna bild är från ett jam vi hade när Elsa fyllde år i höstas. Fina grejer.


  Lucka 9: En bild från din arbetsplats/skola


  Musikhögskolan Ingesund. Det känns fortfarande rätt konstigt att jag faktiskt går på musikhögskola. Visserligen är det ju bara en ettårig kurs, men i alla fall. Hur bra som helst är det i alla fall. Här skulle vi precis ha konsert med ensemblen, för ett par veckor sedan. Tänk att en hel termin nästan är slut redan.


  Lucka 10: En bild på ditt favoritplagg just precis nu


 När jag skulle leta upp en bild till den här luckan insåg jag hur sjukt dålig jag är på att dokumentera vad jag har på mig om dagarna. Skärpning till våren! Jag tycker faktiskt att jag har en rätt najs garderob, och då måste man ju nästan skryta med den lite. Här är i alla fall en, om ändå tölig, bild på mina nya favoritbyxor. Jag har i stort sett slutat helt med att använda (tajta) jeans, för vad är det egentligen för mening med att gå omkring och inte kunna andas? Mina favoritplagg i största allmänhet har alla hög midja men sitter rätt löst annars, och på den beskrivningen passar dessa brallor in perfekt. Svarta och svagt randiga är de, har ett snyggt litet v-format klipp bak i midjan och når inte riktigt hela vägen ner till fotknölarna. Perfekt. Och vet ni vad det bästa är? Jag köpte dem på Röda Korset för trettiofem riksdaler. Galet. 


  Alldeles strax:

  Lucka 11: En bild på en person du saknat i år

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar