måndag 15 juni 2015

Flyttstorm. Och sen då?

  Tre dagar fulla av plockande, fejande, golvmoppande och stökande senare så sitter jag i mammas och pappas vardagsrum i min gamla röda morgonrock och kan knappt förstå vad som har hänt. Jag har flyttat ifrån Arvika och är färdig på Ingesund. Slutet på den här terminen kändes så väldigt avklippt på något vis. Vi knöt ihop folkmusikpåsen med att åka till Ransäter tillsammans, det perfekta avslutet. Spelade till dans vid midnatt på fredagskvällen, dansade in på morgontimmarna och jammade massor. Och det var så mysigt att träffa vännerna från Malung och Karlstad också. Tog faktiskt ett par bilder, de dyker nog upp här om nån månad eller så.
  Vid lunchtid på söndagen kramades vi alla och sa hejdå innan vi åkte, och rullade sedan hemåt, lagom trötta. Sedan var det bara för Magnus och mig att börja packa ihop alla våra grejer, för att sedan åka till Grisslehamn en sväng för att jag skulle få lära mig jobbet jag ska hålla på med i sommar (resesäljare på Eckerölinjen, Ålandsfärja). Härom dagen så åkte vi tillbaka till Arvika igen för att packa det sista och städa, och igår så kom päronen mina med flyttlasset.


  Magnus skurar och dansar i köket.

  Det kändes sjukt märkligt att lämna en tom lägenhet som har givit en så många minnen med vetskapen att en aldrig kommer att komma dit igen. Usch. Som tur var så flyttade vi in Magnus alla grejer i hans gamla etta som han hyrt ut i andra hand under året, eftersom han ska bo där i höst. Det var väldigt skönt att få bygga upp och göra mysigt, som omväxling.
 
 
  Sedan var det bara att knö in sig i den fullpackade bilen och åka hem. Vi stannade hos mormor i Karlstad på vägen för att lämna av mina större möbler i hennes förråd, men trots det så känns det som att mitt rum är en sillburk och jag ligger underst.
  I eftermiddag sätter jag mig på tåget igen, för på onsdag börjar jag jobba på riktigt. Känns pirrigt, men det blir nog rätt bra. Jag och Mags ska bo i en liten stuga tillsammans och jag har faktiskt ganska många lediga dagar.
  Heja på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar