onsdag 24 juni 2015

Miss Fisher's Murder Mysteries

  Något som enligt mig självklart hör sommaren till är kriminalserier om kvällarna. Jag och Magnus har gett oss fan på att vi ska arbeta oss igenom samtliga Midsomer Murders, som står på en hylla i hans pärons vardagsrum. Till de tillfällen när vi inte har ledighet samtidigt så har jag hittat något eget: Miss Fisher's Murder Myseries. Det är verkligen en jag-och-mamma-serie, så det är lite synd att jag inte är hemma faktiskt. 


  Mord på 20-talet. Som ni ser. Phryne Fisher är en stilig dam som nämner sig själv Lady Detective när hon flyttat till Melbourne. Tillsammans med sin hushållerska och stadens (till en början högst motvilliga) polismästare löser hon allsköns mordgåtor - och är fullkomligt fabulous på kuppen. Vem säger att en inte kan vara badass och ha landets snyggaste hattkollektion samtidigt? Nej, just det. Det är riktigt så att en önskar att en hade rakt hår, så en kunde ha page och lugg. Får väl nöja mig med läppstift, jag. 
  Tycker ni om stiliga damer och herrar och lite lagom mycket spänning och död, spana in! Jag tittade på nio avsnitt på raken, jag. (Jag var hemma och sjuk, okej?). Första säsongen finns på Netflix, och den tredje är under produktion. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar