söndag 12 juli 2015

Dagen med första (och sena) doppet



  (Innan jag snackar bad så måste jag bara säga att alpro's veganska citron/lime-yoghurt typ är det godaste en kan äta till frukost. Helst med frukt i. Så, nu har jag sagt det.)

  När jag och Mags städat upp den enorma gräsmattan med trimmern så slängde jag ur mig att vi skulle gå och bada, för svettig blir en ju. Det blåser rätt mycket idag, och inte är det jättevarmt heller. Faktum kvarstod att det är tolfte juli och vi hade inte badat än, skäms! Förra året blev första doppet på Ransäter, så då var vi ju i god tid (typ sjätte juni dårå), men i år så var det alldeles för kallt och dessutom förbjudet eftersom det blåste så. Hur som helst så kan en ju bara inte gå igenom halva juli utan bad! Nej fy. Så vi gick och badade. 


  Jag kom först dit (Mags skulle lämna lite grejer hos sina päron) så jag doppade fötterna. Det var inte varmt.


  Mags fick hoppa i först så jag kunde ta en bild. Så här skönt var det!

  Burrrrrrrrrrrr! (Okej, det är alltid kallare än så här i Källsand där jag ju badar varje år, men ändå.)





  Det bästa med att bada kallt är att kaffet smakar extra gott då. Jordgubbarna också för den delen. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar