söndag 23 augusti 2015

Lovi's geniala fotografi och uppfuckad dygnsrytm

  Hej! Klockan är snart tolv och det är hög tid för kaffe. Tro det eller ej så har jag sovit halva dagarna på senaste tiden. Som total kontrast till 08:00-20:00-jobbet i somras så är det nu jamma hela dagen och kvällen och halva natten som varit på tapeten. Det gillar jag. Visserligen känner jag mig som en urkramad disktrasa, men det är lugnt. Eftersom lektionerna börjar först i morgon så har vi på folk hängt en hel del och spelat en massa. Dansat danskt och snackat musik. Dessutom åkte vi in till Malmö i fredags för att gå en sväng på Malmöfestivalen och dricka lite öl. Det var skittrevligt. (Hycklar-jag säger att jag "går och dricker öl" när jag inte ens tycker om öl. Men en säger ju så ändå.) 
  Trots denna oorganiserade trevlighet så ska det bli sjukt skönt att komma igång med saker och ting på riktigt i morgon. Rutin- och övningspepp! I veckan så hade lärarna för de olika linjerna konsert, och den som folklärarna hade var ju hur bra som helst (obviously). Sån himla lyx att en får ha så bra musiker som lär en en massa bra saker. Mycket taggad på sånglektion! Och så har vi fyra olika ensembler (!) och dans på schemat. Mm-hmm! Mycket najs. 
  Den enda nackdelen hittills må då vara att jag lider av lite internetbrist, men det kommer sig så småningom. Inte för att jag tror att jag skulle ha bloggat särskilt kontinuerligt ändå, men en kan ju låtsas.

  En helt annan sak - innan jag flyttade hit så hade jag en alldeles förträfflig dag tillsammans med Mags, Lovi och hennes Julia. Vi körde till Kilsbergen för att fota ett par karaktärer som Lovi skapat, och som jag fick äran att gestalta. Så roligt var det, hon är så skicklig och rar och allmänt jättebra. Jag tänkte visa ett par bilder här i några olika inlägg, men tipsar även om att kika in på hennes portfolio för att se de i bättre kvalité!

  Ni får min favorit först. Denna bild är en rätt bra sammanfattning av vår relation, faktiskt.


  Jag tycker att jag är fin. Det gör jag faktiskt. Det är en sån sak som jag önskar att alla tyckte, att de själva är fina. Självklart har jag dagar när denna åsikt svajar lite, men oftast går det rätt bra. Och Lovi har liksom en förmåga att ta fram det där fina lite extra, tycker jag. Så om jag har en sån där svajig dag så kan jag kolla på hennes bilder, så är det inte så illa längre.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar