söndag 30 augusti 2015

Nybörjare - igen

  Jag tecknar ju rätt mycket. Nu för tiden mest med blyerts och tusch, men ibland kan jag få ett ryck och använda mig lite av färgpennor och akryl också. Det som de senare alternativen har gemensamt är att varje gång jag använder mig av någon teknik jag inte praktiserar avsevärt ofta så blir jag aldrig nöjd. Men självklart är det så att något jag inte övat lika mycket på inte kan ge lika fint resultat som något jag alltid gör, det säger ju sig självt. Ändå så drar jag mig för att öva, eftersom resultatet aldrig blir lika bra som jag skulle vilja och "är van vid". Härom sist när jag var i Stockholm however, så köpte jag mig ett set akvarellfärger. Jättemånga av de konstnärer jag stalkar på internet och blir inspirerad av i min övriga teckningsstil använder sig av det för färgläggning, så jag har alltid velat kunna. Och då måste en ju öva. Så idag gjorde jag det.


  För att minska the pressure of snyggt resultat så gjorde jag nåt som jag ändå alltid gör när jag kladdar. Relativt surmulna unga damer med markanta ögonbryn. Så här blev det. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar