måndag 26 oktober 2015

Little Black Dress x2 och drömjeansen

  Lyckosam som jag är så ville Lovi även hjälpa mig med att visa upp mina senaste loppiskap. Från att inte ägt ett enda exemplar av det klassiska plagget "den lilla svarta" som är ack så praktiskt, så gick jag på två dagar till att äga två stycken. Så går det när en går till Myrorna två dagar i rad. 

   Den här köpte jag först. Ursprungligen från Monki faktiskt (♥), fick den för 85 pix.

   Så gick jag ju då dit dagen efter också, och hittade den nedan. Eller, Ida hittade den åt mig, och så råkade även den passa perfekt. Tillsammans med Lovi's filthatt tyckte jag att den skapar en alldeles förträfflig look som säger ungefär "suburban grunge witch". Totally my aestetic. 

   Ett litet glittrigt linne blev det också. Och så jeansen. Eftersom alla mina gamla jeans bestämde sig för att ge upp precis samtidigt så var det dags för ett par nya. Dock så diggar jag generellt inte nya jeans, dels för att väldigt få modeller passar mig och dels för att det känns lite segt att köpa såna plagg som är dåliga för miljön. Så sa min vackra mamma "men vi kollar om jag har nåt i garderoben!" och så hittade vi dessa. Dösnygga Levi's direkt från åttiotalet. Känner mig som Sarah Connor i Terminator. Bag.





  Nu har jag dessutom råkat designa om den här sidan så den är lite höstigare, najs va?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar