söndag 21 februari 2016

#pilevallontour

  Jo, vi var ju på turné med Pilevall dårå! Det var två superschyssta veckor fulla med gigs, Maxburgare, åtskilliga timmar i den lite för trånga bilen, Shakira och Britney på maxvolym och den där goa känslan av att en faktiskt får göra det en tycker mest om. 
  Vi började i Köpenhamn med alla tre grupperna från klassen (vi + Belpolska + Källmans Kapell), sedan åkte vi vidare till Halmstad. Kristinehamn, Örebro (där vi även förutom spelning hade en iskall men angenäm photosession med Lovi, ska visa alldeles strax!), Sigtuna, Stockholm för intrumentinköp, Munka Ljungby, Sigtuna igen (då var en måttligt pepp på bilen alltså) och slutligen Malmö. 
  Det är en helt ny grej för mig att spela så intensivt med samma lilla grupp med människor under en såpass lång tid som två veckor, och det har varit häftigt på många sätt för mig. Vi har, tycker jag, vuxit ihop som musiker på ett väldigt tryggt sätt. När en efter första veckan verkligen kom in i det så bra att en skulle kunna spela hela setlisten i sömnen så kommer musiken verkligen ur en på ett nytt sätt. Och när en rent personligt lever så tätt på varandra och dessutom besöker varandras hem så kommer man helt plötsligt på att en har en helt annan bild av de här personerna. Och jag är väldigt glad att det var just dessa fyra som jag råkade hamna med för det här projektet. Vilka gullisar. 
  Gjorde en liten grej av #pilevallontour. Så dessa är från min instagram. 

  Förresten, vi finns ju på spotify nu! Gå in här och lyssna vetja. Och pssst, till våren spelar vi in mer. 


1 kommentar:

  1. Du är så cool! Kul! Grattis :D
    Puss och kram, din bestaven <3

    SvaraRadera